Artykuł sponsorowany
Pierwsze demo Systemic War prezentuje podstawowe funkcjonalności trybu taktycznego, gdzie zarządzamy pojedynczymi jednostkami. Demo pozwala na rozegranie samouczka i jednej misji w trybie potyczki o nazwie Pilica. Misja nawiązuje do rzeki Pilicy, która przepływa przez środek mapy. Zadaniem gracza jest obrona jako polskie wojska przed atakiem wojsk rosyjskich. Gracz musi zająć odpowiednie sektory mapy i ostatecznie wyprzeć wroga z jego przyczółka w Mniszewie.

Gracz ma do dyspozycji ograniczoną pulę jednostek, która obejmuje kilka jednostek piechoty z różnym uzbrojeniem, pojazdy od lekkich pojazdów rozpoznawczych do czołgów podstawowych. Z jednostek latających do dyspozycji mamy jedynie śmigłowiec szturmowy.
Na plus warto zaliczyć zasięg jednostek, który jest bardziej realistyczny, który jest bardziej realistyczny niż w typowych grach RTS. Aby w całości wykorzystać potencjał jednostek, warto wykorzystać jednostki rozpoznania.
Kolejnym plusem są modele jednostek, które wyglądają bardzo dobrze i wiernie odwzorowują pojazdy. Poniższy screen przedstawia pojazdy polskiej produkcji: BWP Borsuk i moździerz samobieżny Rak.

Jakość modeli jest bardzo wysoka, a nawet za wysoka. Jako minus można zaliczyć to, że szczegóły modeli nie są widoczne z uwagi na za małą możliwość powiększenia. Dodatkowo wyróżniają się na tle terenu, który jest zdecydowanie niższej jakości. Tekstury terenu są niższej jakości, a elementy dekoracyjne takie jak małe wysoka trawa / krzaki miejscami pojawiają się na środku drogi.
Najbardziej OP jednostką w demo są śmigłowce szturmowe. Można ich wystawić tylko 3, ale w późniejszej fazie rozgrywki, kiedy przeciwnik nie ma jednostek przeciwlotniczych, są one właściwie bezkarne. Możliwy jest również scenariusz, w którym polski Mi-24 wisi nad bazą przeciwnika i bezkarnie niszczy rosyjskie czołgi.

W demo Systemic War pojawiło się również kilka błędów takich jak blokowanie się pojazdów czy wiszące w powietrzu wraki śmigłowców, ale warto podkreślić, że jest to tylko pierwsza wersja demo, więc błędy błędy to normalna rzecz na tym stadium produkcji gry.


