HoI4: By Blood Alone – zmiany Włoch

15 czerwca 2022
Brak komentarzy
11 minut

W ostatnim dzienniku deweloperów zmiany dotyczące Włoch, które mają się pojawić się w DLC By Blood Alone i aktualizacji Avalanche, zostały bardziej szczegółowo opisane.

Zmiany w polityce

Lider faszystowskich Włoch Benito Mussolini otrzymał nowy trait, który może być ulepszany poprzez drzewko narodowe. Oprócz tego dodane zostało 5 nowych duchów narodowych, które obejmą 5 gałęzi:

  • przemysł cywilny,
  • przemysł wojskowy,
  • wojska lądowe,
  • lotnictwo,
  • marynarkę.
Zmiany w polityce Włoch - HoI4: By Blood Alone
Grafika z https://forum.paradoxplaza.com/forum/developer-diary/developer-diary-italy-1.1531121/

Zmiany na mapie

W najnowszej aktualizacji dość duże zmiany w terenach Włoch. Zmiany dotyczą terenów w Europie oraz w Afryce. W całym terytorium Włoch zmieniona została ilość i rozmieszczenie punktów zwycięstwa, a część nazw miast i regionów we Włoszech uzyskała włoskie nazwy zamiast angielskich.

Mniejszymi zmianami został objęty region Dalmacja, a szczególnie Zara (Zadar) i Dubrownik.

Na południu Włoch Kalabria została podzielona i z jej części z miastem Tarent został stworzony region Apulia.

W Albanii dodana została prowincja i miasto Durrës, które oddzielą Tiranę od morza.

Istria

Region Istria zostanie podzielony na Litorale z Triestem i Istrię z Rijeką, która pod włoskim panowaniem będzie nazywać się Fiume. Oba nowe regiony będą od początku gry należeć do Włoch, co oznacza, że Rijeka, która należy w obecnej wersji gry do Jugosławii, w aktualizacji Avalanche przejdzie jako Fiume pod władzę włochów.

Podział Istrii - Hearts of Iron IV: By Blood Alone
Grafika z https://forum.paradoxplaza.com/forum/developer-diary/developer-diary-italy-1.1531121/

Włochy w Afryce

Posłuszeństwo w Libii zostało zmniejszone o połowę do 35%. We wschodnich terenach (tych graniczących z Etiopią) posłuszeństwo zostało zwiększone z 10% do 20%.

W Erytrei miejsce Asmary na wybrzeżu zajęła Massawa, a sama Asmara została przeniesiona w głąb lądu.

Ograniczone dywizje

Dywizje ograniczone, to dywizje, których można posiadać jedynie określoną liczbę. Liczbę maksymalną będzie można ustawiać dynamicznie, więc najprawdopodobniej będą pojawiać się decyzje lub cele narodowe, które będą mogły ją modyfikować.

Ograniczone dywizje - HoI4: By Blood Alone
Grafika z https://forum.paradoxplaza.com/forum/developer-diary/developer-diary-italy-1.1531121/

Nowe typy batalionów

Przy okazji nowego DLC otrzymamy dwa nowe typy batalionów piechoty. Oba typy są nakierowane głównie do walki w Afryce i raczej nie zastąpią zwykłych batalionów piechoty.

Milicja

Milicja we Włoszech będzie reprezentować Czarne Koszule, czyli włoską faszystowską milicję, która przy okazji DLC By Blood Alone będzie mieć własny model. Dywizje Czarnych Koszul będą dywizjami ograniczonymi.

Milicja będzie miała mniejszą organizację niż zwykła piechota, ale za to jej szkolenie będzie trwać krócej.

Milicja - Czarne koszule
Grafika z https://forum.paradoxplaza.com/forum/developer-diary/developer-diary-italy-1.1531121/

Nieregularna piechota

Bataliony nieregularnej piechoty zostały dodane do gry, aby lepiej oddać specyfikę nieregularnych jednostek walczących w wojnie włosko-abisyńskiej i kampanii afrykańskiej podczas II Wojny Światowej. W przypadku Włoch szablony i liczebność dywizji będą zablokowane, ale będzie je można odblokować poprzez decyzje odblokowywane przez cele narodowe. W tym przypadku również będą dostępne specjalne modele dla Włoch z DLC By Blood Alone.

Nieregularna piechota będzie miała niższe statystyki w porównaniu do zwykłej piechoty, ale będzie potrzebować mniejsze ilości ekwipunku i zaopatrzenia oraz będzie miała bonusy w poniższych terenach:

  • wzgórza,
  • lasy,
  • pustynie,
  • góry.
Hearts of Iron IV: By Blood Alone - nieregularna piechota
Grafika z https://forum.paradoxplaza.com/forum/developer-diary/developer-diary-italy-1.1531121/

Dowódcy

Do tej pory włoscy generałowie mocno odstawali od innych mocarstw pod względem poziomów i specjalizacji. W Hearts of Iron IV: By Blood Alone lista włoskich generałów znacznie się powiększy o generałów z niskim poziomem, ale za to z różnorodnymi specjalizacjami.

Doradcy polityczni i projektanci

Tak jak w przypadku dowódców w HoI4: By Blood Alone Włochy otrzymają nowych doradców politycznych i projektantów wyposażenia. Co powinno zwiększyć możliwości i uprościć dostosowanie Włoch do swojego stylu gry.

Doradcy polityczni Włoch - HoI IV: By Blood Alone
Grafika z https://forum.paradoxplaza.com/forum/developer-diary/developer-diary-italy-1.1531121/

Zabezpieczenie przed expieniem w Etiopii

Aby uniknąć przeciągania wojny włosko-abisyńskiej i trenowania tam jednostek i zdobywania doświadczenia zostaną wprowadzone specjalne systemy, które zaszkodzą Włochom. Włochy odczują przedłużającą się wojnę dyplomatycznie pod wpływem Ligi Narodów oraz poprzez wewnętrzne niezadowolenie. Więcej o tym dowiemy się w przyszłym tygodniu.

Misje Mussoliniego

Misje Mussoliniego to specjalne misje zlecane przez samego Duce. Misje mają ograniczony czas na wykonanie, a gracz ma wybór jak podejść do wykonania danej misji. Wprowadzenie misji ma na celu odzwierciedlić ambicje faszystowskiego dyktatora oraz poprowadzić gracza w przygotowaniach do nadchodzących wydarzeń.

Wykonanie misji będzie skutkować otrzymaniem nagrody, a niewykonanie będzie skutkować karą. Kary będą łagodne tak, aby gracz nie czuł się zmuszony do wykonywania misji, a jedynie zmotywowany możliwością zdobycia nagrody.

Początkowy zestaw misji będzie z góry ustalony, ale po czasie misje zaczną generować się losowo na podstawie określonych kryteriów. Misjami będzie można zarządzać w menu decyzji.

Misje Mussoliniego
Grafika z https://forum.paradoxplaza.com/forum/developer-diary/developer-diary-italy-1.1531121/

Drzewko celów narodowych

Jak na razie otrzymaliśmy całe nowe drzewko celów narodowych dla Włoch z pominięciem gałęzi historii alternatywnych, które zostaną przedstawione w przyszłości.

Drzewko kolonialne

Z celu Zaopatrzenie wojsk w Etiopii wyrosła nowa gałąź drzewka narodowego, która zawiera cele dotyczące rozwoju kolonii. Ta część drzewka pozwoli na rozwój pod względem gospodarczym i militarnym.

Po zakończeniu wojny z Etiopią odblokowany zostanie cel Ministerstwo Włoskiej Afryki, który odblokuje nowe prawo okupacyjne Policja kolonialna, które może być ulepszane przez późniejsze cele i nową kategorię decyzji zarządzania koloniami, gdzie będzie można zarządzać nieregularnymi jednostkami.

Na jednym z końców gałęzi kolonialnej znajdują się dwa wykluczające się cele: Polizia dell’Africa italiana i Wzmocnienie korpusu Ascari. W przypadku pierwszego celu po raz kolejny wzmocniona zostanie policja kolonialna, a drugi wzmocni armię poprzez dodanie nowych dywizji we wszystkich koloniach, decyzję Reorganizacja Ascari i nowych generałów. Niezależnie od wybranego celu pozwolą one na wybranie tego samego celu końcowego Comandante Diavolo.

Drzewko kolonialne Włoch
Grafika z https://forum.paradoxplaza.com/forum/developer-diary/developer-diary-italy-1.1531121/

Drzewko przemysłowe

Włochy od początku rozgrywki będą miały dwa duchy narodowe dotyczące przemysłu cywilnego i wojskowego. Oba cele reprezentują ówczesną sytuację gospodarczą Włoch poprzez negatywne modyfikatory, które będzie można zmniejszać poprzez cele narodowe. Tutaj będzie można też odblokować decyzje, które utworzą linię bunkrów w Alpach.

Drzewko przemysłowe Włoch
Grafika z https://forum.paradoxplaza.com/forum/developer-diary/developer-diary-italy-1.1531121/

Drzewka armii i lotnictwa

Tak jak w przypadku przemysłu Włochy mają duchy narodowe, które odzwierciedlają sytuację armii i lotnictwa Państwa Włoskiego sprzed II wojny światowej. Tutaj również cele pozwalają na zdjęcie kar.

Włochy - drzewko armii
Grafika z https://forum.paradoxplaza.com/forum/developer-diary/developer-diary-italy-1.1531121/
Drzewko lotnictwa Włoch
Grafika z https://forum.paradoxplaza.com/forum/developer-diary/developer-diary-italy-1.1531121/

Drzewko marynarki

W przypadku marynarki Włoch również istnieje duch narodowy, który stara się odtworzyć kondycję Regia Marina z lat trzydziestych.

Drzewko marynarki wygląda na bardziej zaawansowane niż te armii i lotnictwa. Drzewko pozwoli m.in. na odblokowanie kategorii decyzji o współpracy morskiej. Decyzje pozwolą np. na sprzedaż okrętów Szwecji, czy eksport do innych mniej zaawansowanych militarnie krajów Europy.

Drzewko włoskiej marynarki
Grafika z https://forum.paradoxplaza.com/forum/developer-diary/developer-diary-italy-1.1531121/

Drzewko polityki wewnętrznej

W przypadku Włoch drzewko polityki wewnętrznej mocno wyróżnia się na tle innych państw z uwagi na to, że pierwszy cel nie jest możliwy do ręcznego wybrania. Jeden z trzech celów zostaje automatycznie ukończony poprzez ukończenie pierwszych dwóch misji Mussoliniego (Podbój północy i Podbój południa). Ukończenie obu misji zrealizuje cel, który pcha Włochy w historyczną ścieżkę, a ukończenie jednej z misji pozwoli na wybranie jednego z dwóch celów historii alternatywnej.

Cel Culto al Duce odblokowuje gałąź, która skupia się na samym Duce i dodaje mu wiele modyfikatorów. Liczba bonusów, które może uzyskać Mussolini, jest nieporównywalnie większa od modyfikatorów innych przywódców.

Ukończenie celu Triumf w Afryce pozwoli na odblokowanie nowego systemu w grze o nazwie Równowaga mocy, który będzie dostępny z głównego politycznego widoku.

Włochy - drzewko polityki wewnętrznej
Grafika z https://forum.paradoxplaza.com/forum/developer-diary/developer-diary-italy-1.1531121/

Równowaga sił

Równowaga sił pokazuje balans sił pomiędzy Wielką Radą Faszystowską z lewej a Benito Mussolinim po prawej. Kierować się w jedną lub drugą stronę można będzie za pomocą celów narodowych, poprzez decyzje dostępne w oknie równowagi sił, lub poprzez nowych doradców – hierarchów. Strata terytorium podczas wojny spowoduje również przesunięcie się w stronę Rady.

Po osiągnięciu odpowiedniej przewagi jednej ze stron aktywują się odpowiednie modyfikatory lub wydarzenia. Przy odpowiednim poziomie wsparcia dla Wielkiej Rady wybuchnie wojna domowa.

Równowaga sił - By Blood Alone
Grafika z https://forum.paradoxplaza.com/forum/developer-diary/developer-diary-italy-1.1531121/

Wojna domowa dzieli Włochy na części, które stają się marionetkami liderów frakcji, które biorą udział w wojnie. Przy scenariuszu historycznym będą to Wielka Brytania i Rzesza Niemiecka. Oba włoskie państwa mają osobne drzewka celów narodowych, które kończą się celem odzyskania niepodległości, na co zgodzić musi się lider frakcji, którego poddanym są Włochy.

Drzewko polityki zagranicznej

Drzewko polityki zagranicznej zostało rozbudowane w stosunku do poprzedniej wersji. W Hearts of Iron 4: By Blood Alone dodany został trzeci wybór, który pozwoli na zbliżenie się z aliantami poprzez zagwarantowanie niepodległości Austrii i walkę z Niemcami. Oprócz tego reszta drzewka została przebudowana.

Drzewko polityki zewnętrznej Włoch
Grafika z https://forum.paradoxplaza.com/forum/developer-diary/developer-diary-italy-1.1531121/

Źródła:
https://forum.paradoxplaza.com/forum/developer-diary/developer-diary-italy-1.1531121/

Ocena:

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *