Dostaliśmy kolejną zapowiedź zmian w HoI4. Tym razem chodzi o zmiany w lotnictwie. Zmiany obejmą zarządzanie skrzydłami powietrznymi jak i samo działanie lotnictwa.
Powietrze to bardzo ważna domena wojny. Dywizje walczące w prowincjach, w których gracz ma dominację powietrzną i wsparcie z powietrza osiągają widocznie lepsze wyniki niż w przypadku braku lotnictwa, a w przypadku dominacji wroga radzą sobie dużo słabiej.
Przyciski szybkiego rozmieszczania skrzydeł
Dodawanie nowych skrzydeł potrafiło być uciążliwe przy większej ilości maszyn. W nowej wersji interfejsu za pomocą jednego kliknięcia będzie można dodać predefiniowane skrzydło danego typu np. skrzydło myśliwskie, które zawiera 100 myśliwców. Dodane zostaną przyciski szybkiego rozmieszczania skrzydeł, ale obecny widok pozostanie dostępny, aby zarządzać skrzydłami bardziej szczegółowo.
Powyższa grafika prezentuje bardzo wczesny projekt interfejsu użytkownika przycisków szybkiego rozmieszczania skrzydeł, dlatego różni się od interfejsu dostępnego w grze. W docelowej wersji wygląd tego interfejsu zostanie dostosowany do wyglądu dostępnego w grze.
Filtrowanie samolotów po rodzaju
Następnym ułatwieniem jest filtrowanie maszyn podczas rozmieszczania skrzydeł. Szczególnie w późnych fazach rozgrywki, kiedy gracz posiada wiele maszyn różnych typów, znalezienie odpowiedniego modelu samolotu potrafi zająć trochę czasu. Dzięki filtrom można ograniczyć listowanie maszyn do danego typu, np. można wybrać jedynie bombowce taktyczne.
Grupy powietrzne
Kolejną zmianą dotyczącą zarządzania skrzydłami jest dodanie grup powietrznych. Grupy pozwolą na zgrupowanie skrzydeł z tej samej bazy lotniczej lub z różnych baz, co pozwoli na łatwiejsze zarządzanie lotnictwem. Zamiast zarządzać pojedynczymi skrzydłami, będzie można utworzyć grupę złożoną np. z myśliwców i samolotów bliskiego wsparcia, która będzie stanowić swoisty zestaw do wsparcia armii na linii frontu.
Stałe rozmiary skrzydeł
Najbardziej zaskakującą zmianą jest ustalenie stałych rozmiarów skrzydeł. Może to spowodować problemy przy zarządzaniu lotnictwem podczas wojny, w której bierze udział mało maszyn, ale zmiana ma na celu ułatwienie sztucznej inteligencji rozmieszczanie skrzydeł.
Nowa mechanika
Jako ostatnia została zapowiedziana nowa mechanika przechwytywania samolotów w drodze do celu. Czyli w przypadku kiedy z francuskich lotnisk Niemcy będą atakować Wielką Brytanię, będą musieli uzyskać również dominację nad kanałem La Manche. W przeciwnym wypadku będą tracić maszyny, które będą przelatywać przez kanał.
Przechwytywanie nie blokuje dostępu do danego regionu, więc nadal potrzebne będzie utrzymywanie dominacji powietrznej w docelowym regionie. Straty powodowane przechwytywaniem mają również zniechęcać Si do prowadzenia misji w danym regionie bez zabezpieczenia wymaganych regionów.
Źródło:
https://forum.paradoxplaza.com/forum/developer-diary/air-changes-developer-corner.1526348/