Trzecim państwem po Włoszech i Szwajcarii, które zostanie zmienione w dodatku By Blood Alone, jest Etiopia. Jest to o tyle ciekawe państwo, że jako jedyne rozpoczyna grę w stanie wojny, a konkretnie wojny z Państwem Włoskim. Z uwagi na wojnę z jednym z mocarstw, Etiopia nie będzie miała możliwości przygotowania się na niespokojne czasy.
Zmiany w polityce
Przywódca Etiopii Haile Selassie otrzymał nowe traity, które ułatwią obronę kraju w wojnie z Włochami.
Dodatkowo Etiopia otrzyma nowe duchy narodowe, które pozwolą na lepsze odwzorowanie sytuacji politycznej w tamtym czasie.
Nowi doradcy polityczni i personel militarny
W Hearts of Iron IV: By Blood Alone Etiopia otrzyma również nowych doradców politycznych i personel wojskowy. Dostępni doradcy i personel będą zależeć od wybranych celów narodowych.
Zmiany na mapie
Mapa Etiopii została całkowicie odświeżona. Zamiast jednego regionu obejmującego całą Etiopię, w DLC By Blood Alone zostanie ona podzielona na kilka regionów, co pozwoli na lepsze zbalansowanie gry choćby pod względem logistyki. Dodanych zostało też więcej punktów zwycięstwa.
Eskalacja konfliktu i Liga Narodów
Specjalnie dla Etiopii został dodany mechanizm eskalacji konfliktu i Ligii Narodów. Etiopia będzie musiała jak najbardziej eskalować konflikt, aby zmusić Ligę Narodów do działania.
Mechanizm ma 10 poziomów eskalacji konfliktu, które odblokowuję dodatkowe decyzje i wydarzenia.
Nowe drzewko celów narodowych Etiopii
Dotychczas Etiopia była postrzegana jako mało znaczące państwo, które musi upaść na początku gry. Z tego powodu drzewko tego kraju nie zawierało dostępnych tylko dla niego celów narodowych. Zmienia się to dopiero w By Blood Alone.
Drzewko przemysłowe
Drzewko przemysłowe pozwoli na rozwinięcie gospodarcze kraju i pozwoli na pozyskanie nowych fabryk oraz kocernów.
Maksimum fabryk w regionie i prędkość budowy
Od początku gry Etiopia będzie miała modyfikator, który będzie ograniczać maksymalną liczbę fabryk w danym regionie. Region, w którym znajduje się stolica, otrzyma -10% do maksymalnej liczby fabryk oraz prędkości budowy, a wszystkie inne regiony -30%.
Modyfikatory będzie można usunąć za pomocą decyzji z prawej gałęzi drzewka.
Nowi projektanci wyposażenia i koncerny przemysłowe
Etiopia będzie miała możliwość pozyskania wsparcia zagranicznych koncernów poprzez cel Zaproszenie zagranicznych poszukiwaczy.
Drzewko armii
Drzewko dotyczące armii jest podzielone na dwie wykluczające się gałęzie. Jedna z nich dotyczy rozbudowy regularnych wojsk, a druga nieregularnych.
Wojska nieregularne są słabsze niż regularne i mogą zostać szybciej wystawione. Więcej o nieregularnych jednostkach można przeczytać tutaj.
Drzewko wojny włosko-abisyńskiej
Drzewko posiada dwie wykluczające się gałęzie, które zawierają cele ofensywne i defensywne. Każdy cel w tym drzewku trwa 35 dni, ale można je wybrać jedynie do czasu zakończenia wojny, później staną się nieaktywne już do końca gry.
Drzewko polityczne
Do tej pory dostaliśmy jedynie gałąź drzewka politycznego, która obejmuje cele narodowe związane z rządami Haile Selassie.
Na początku tej gałęzi trzeba wygrać, czy Haile Selassie zostanie w kraju, czy wyjedzie na emigrację w celu pozyskania zagranicznej pomocy.
Haile Selassie zostaje w kraju
Jest to trudniejsza droga i mniej skomplikowana droga, która polega jedynie na walce z najeźdźcą. Zaletą tej ścieżki jest to, że pozwala zaanektować tereny Włoch, nad którymi Etiopia ma władzę w czasie ukończenia celu Fait Accompli.
Haile Selassie wyjeżdża
Jest to historyczna droga Etiopii. Gałąź skupia się na pozyskanie pomocy od Ligi Narodów. Ta droga umożliwia m.in. zmuszenie Włoch do zawarcia białego pokoju lub pozyskanie ochotniczych dywizji od państw Ligi Narodów.
Dalsza część drzewka zależy od państwa, do którego uda się Haile Selassie. Poniżej przykład dla Japonii.
Drzewko polityczne po wojnie
Po wojnie nadal pozostaje do odblokowania kilka celów narodowych, które dotyczą rozbudowy kraju i jego późniejszego rozwoju. W zależności od wybranej wcześniej drogi odblokowane zostają różne cele.
Równowaga sił
Tak jak w przypadku Włoch i Szwajcarii Etiopia również otrzyma mechanizm równowagi sił. W tym przypadku balansować trzeba pomiędzy Mekwanintami, czyli niższą, mianowaną szlachtą, która stanowiła większość a Mesafintami, czyli dziedziczną szlachtą, które była mniejszością.
Po osiągnięciu odpowiedniej przewagi jednej ze stron aktywują się odpowiednie modyfikatory lub wydarzenia.
Źródła:
https://forum.paradoxplaza.com/forum/developer-diary/developer-diary-ethiopia-1.1533479/