HoI4: By Blood Alone – zmiany Etiopii

27 czerwca 2022
Brak komentarzy
4 minuty

Trzecim państwem po Włoszech i Szwajcarii, które zostanie zmienione w dodatku By Blood Alone, jest Etiopia. Jest to o tyle ciekawe państwo, że jako jedyne rozpoczyna grę w stanie wojny, a konkretnie wojny z Państwem Włoskim. Z uwagi na wojnę z jednym z mocarstw, Etiopia nie będzie miała możliwości przygotowania się na niespokojne czasy.

Zmiany w polityce

Przywódca Etiopii Haile Selassie otrzymał nowe traity, które ułatwią obronę kraju w wojnie z Włochami.

HoI4: By Blood Alone - Haile Selassie
Grafika z https://forum.paradoxplaza.com/forum/developer-diary/developer-diary-ethiopia-1.1533479/

Dodatkowo Etiopia otrzyma nowe duchy narodowe, które pozwolą na lepsze odwzorowanie sytuacji politycznej w tamtym czasie.

Nowi doradcy polityczni i personel militarny

W Hearts of Iron IV: By Blood Alone Etiopia otrzyma również nowych doradców politycznych i personel wojskowy. Dostępni doradcy i personel będą zależeć od wybranych celów narodowych.

Zmiany na mapie

Mapa Etiopii została całkowicie odświeżona. Zamiast jednego regionu obejmującego całą Etiopię, w DLC By Blood Alone zostanie ona podzielona na kilka regionów, co pozwoli na lepsze zbalansowanie gry choćby pod względem logistyki. Dodanych zostało też więcej punktów zwycięstwa.

Hoi4: By Blood Alone - Mapa Etiopii
Grafika z https://forum.paradoxplaza.com/forum/developer-diary/developer-diary-ethiopia-1.1533479/

Eskalacja konfliktu i Liga Narodów

Specjalnie dla Etiopii został dodany mechanizm eskalacji konfliktu i Ligii Narodów. Etiopia będzie musiała jak najbardziej eskalować konflikt, aby zmusić Ligę Narodów do działania.

Mechanizm ma 10 poziomów eskalacji konfliktu, które odblokowuję dodatkowe decyzje i wydarzenia.

By Blood Alone - Eskalacja konfliktu
Grafika z https://forum.paradoxplaza.com/forum/developer-diary/developer-diary-ethiopia-1.1533479/

Nowe drzewko celów narodowych Etiopii

Dotychczas Etiopia była postrzegana jako mało znaczące państwo, które musi upaść na początku gry. Z tego powodu drzewko tego kraju nie zawierało dostępnych tylko dla niego celów narodowych. Zmienia się to dopiero w By Blood Alone.

Drzewko przemysłowe

Drzewko przemysłowe pozwoli na rozwinięcie gospodarcze kraju i pozwoli na pozyskanie nowych fabryk oraz kocernów.

Drzewko przemysłowe Etiopii - HoI IV:By Blood Alone
Grafika z https://forum.paradoxplaza.com/forum/developer-diary/developer-diary-ethiopia-1.1533479/

Maksimum fabryk w regionie i prędkość budowy

Od początku gry Etiopia będzie miała modyfikator, który będzie ograniczać maksymalną liczbę fabryk w danym regionie. Region, w którym znajduje się stolica, otrzyma -10% do maksymalnej liczby fabryk oraz prędkości budowy, a wszystkie inne regiony -30%.

Modyfikatory będzie można usunąć za pomocą decyzji z prawej gałęzi drzewka.

Hearts of Iron IV - Modyfikator budowy Etiopii
Grafika z https://forum.paradoxplaza.com/forum/developer-diary/developer-diary-ethiopia-1.1533479/

Nowi projektanci wyposażenia i koncerny przemysłowe

Etiopia będzie miała możliwość pozyskania wsparcia zagranicznych koncernów poprzez cel Zaproszenie zagranicznych poszukiwaczy.

By Blood Alone - Koncerny przemysłowe Etiopii
Grafika z https://forum.paradoxplaza.com/forum/developer-diary/developer-diary-ethiopia-1.1533479/
Projektanci wyposażenia - Etiopia By Blood Alone
Grafika z https://forum.paradoxplaza.com/forum/developer-diary/developer-diary-ethiopia-1.1533479/

Drzewko armii

Drzewko dotyczące armii jest podzielone na dwie wykluczające się gałęzie. Jedna z nich dotyczy rozbudowy regularnych wojsk, a druga nieregularnych.

Wojska nieregularne są słabsze niż regularne i mogą zostać szybciej wystawione. Więcej o nieregularnych jednostkach można przeczytać tutaj.

Hearts of Iron 4: By Blood Alone - Drzewko armii
Grafika z https://forum.paradoxplaza.com/forum/developer-diary/developer-diary-ethiopia-1.1533479/

Drzewko wojny włosko-abisyńskiej

Drzewko posiada dwie wykluczające się gałęzie, które zawierają cele ofensywne i defensywne. Każdy cel w tym drzewku trwa 35 dni, ale można je wybrać jedynie do czasu zakończenia wojny, później staną się nieaktywne już do końca gry.

Drzewko wojny włosko-abisyńskiej Etiopia
Grafika z https://forum.paradoxplaza.com/forum/developer-diary/developer-diary-ethiopia-1.1533479/

Drzewko polityczne

Do tej pory dostaliśmy jedynie gałąź drzewka politycznego, która obejmuje cele narodowe związane z rządami Haile Selassie.

Na początku tej gałęzi trzeba wygrać, czy Haile Selassie zostanie w kraju, czy wyjedzie na emigrację w celu pozyskania zagranicznej pomocy.

Hearts of Iron IV: By Blood Alone - Haile Selassie wybór polityki
Grafika z https://forum.paradoxplaza.com/forum/developer-diary/developer-diary-ethiopia-1.1533479/

Haile Selassie zostaje w kraju

Jest to trudniejsza droga i mniej skomplikowana droga, która polega jedynie na walce z najeźdźcą. Zaletą tej ścieżki jest to, że pozwala zaanektować tereny Włoch, nad którymi Etiopia ma władzę w czasie ukończenia celu Fait Accompli.

HoI4: By Blood Alone - Haile Selassie zostaje

Haile Selassie wyjeżdża

Jest to historyczna droga Etiopii. Gałąź skupia się na pozyskanie pomocy od Ligi Narodów. Ta droga umożliwia m.in. zmuszenie Włoch do zawarcia białego pokoju lub pozyskanie ochotniczych dywizji od państw Ligi Narodów.

HoI4: By Blood Alone - Haile Selassie wyjeżdża
Grafika z https://forum.paradoxplaza.com/forum/developer-diary/developer-diary-ethiopia-1.1533479/

Dalsza część drzewka zależy od państwa, do którego uda się Haile Selassie. Poniżej przykład dla Japonii.

HoI 4: By Blood Alone - Etiopska emigracja do Japonii
Grafika z https://forum.paradoxplaza.com/forum/developer-diary/developer-diary-ethiopia-1.1533479/

Drzewko polityczne po wojnie

Po wojnie nadal pozostaje do odblokowania kilka celów narodowych, które dotyczą rozbudowy kraju i jego późniejszego rozwoju. W zależności od wybranej wcześniej drogi odblokowane zostają różne cele.

By Blood Alone - Powojenne cele Etiopii
Grafika z https://forum.paradoxplaza.com/forum/developer-diary/developer-diary-ethiopia-1.1533479/

Równowaga sił

Tak jak w przypadku Włoch i Szwajcarii Etiopia również otrzyma mechanizm równowagi sił. W tym przypadku balansować trzeba pomiędzy Mekwanintami, czyli niższą, mianowaną szlachtą, która stanowiła większość a Mesafintami, czyli dziedziczną szlachtą, które była mniejszością.

Po osiągnięciu odpowiedniej przewagi jednej ze stron aktywują się odpowiednie modyfikatory lub wydarzenia.

Źródła:
https://forum.paradoxplaza.com/forum/developer-diary/developer-diary-ethiopia-1.1533479/

Ocena:

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *