Ostatnio otrzymaliśmy informację na temat zmian we Włoszech, a w tym tygodniu dzienniki developerów rzuciły nieco światła na zmiany Szwajcarii. Jest to o tyle ciekawe, że Szwajcaria to kraj neutralny od wielu lat i ciężko wyobrazić sobie, jak mogłaby potoczyć się historia gdyby było inaczej.
Zmiany w polityce
W polityce Szwajcarii nastąpi wiele zmian, które urozmaicą rozgrywkę. Dodatkowo dzięki tym zmianom Szwajcaria zyska atuty, które historycznie pozwoliły jej na zachowanie neutralności podczas II wojny światowej.
Równowaga sił
Gra Szwajcarią będzie zależeć dość mocno od balansu sił. Jeżeli władza będzie skłaniać się zgodnie z historią ku kantonom, to rozgrywka będzie toczyła się zgodnie z historią i umożliwi to badanie historycznej gałęzi drzewka celów narodowych Szwajcarii.
Jeżeli równowaga przechyla się na stronę Szwajcarskiej Rady Związkowej, kosztem gałęzi historycznej, odblokowane zostają gałęzie historii alternatywnych.
Duch Narodowy Helvetii
Na początku drzewa celów narodowych trzeba wybadać cel Potwierdzenie Duchowej Obrony, który dodaje ducha narodowego Pasywny Duch Helvetii, który może przejść w opcję defensywną przy historycznej ścieżce i opcję ofensywną przy alternatywnej ścieżce, ale może pozostać pasywny. Każda opcja ma również odmianę wojenną, co daje nam 6 wariantów Ducha Helvetii.
Absolutna neutralność
Jednymi z początkowych celów drzewka politycznego są cele dotyczące fortyfikowania granic z sąsiadującymi mocarstwami: Włochami, Francją i Niemcami. Te cele uruchamiają kolejny nowy system, czyli Absolutną Neutralność. Za pomocą decyzji będzie można udobruchać większych sąsiadów, aby nie zaatakowały Szwajcarii. Na absolutną neutralność będą miały wpływ również cele narodowe.
Szwajcarskie Milicje Obywatelskie
Z uwagi na specyficzne podejście do armii Szwajcaria będzie zaczynać rozgrywkę z unikalnym prawem rekrutacyjnym Szwajcarskie Milicje Obywatelskie, które daje 10% współczynnika ludności w wieku poborowym.
Minusem tego prawa jest to, że kiedy jest aktywne, można rekrutować jedynie ograniczoną liczbę dywizji górskich i dywizji milicji obywatelskiej.
Szablon dywizji milicji obywatelskiej i maksymalną liczbę dywizji można zmieniać za pomocą systemu decyzji milicji obywatelskiej.
Szwajcarska Rada Związkowa
W Hearts of Iron IV Rada Federalna będzie reprezentowana poprzez trzech doradców politycznych i Prezydenta Konfederacji Szwajcarskiej. Zmiany w radzie i na stanowisku prezydenta będą wprowadzane za pomocą decyzji.
Drzewo celów narodowych – ścieżka neutralna
Neutralne drzewko celów narodowych ma dwie gałęzie dotyczące obrony państwa. Pierwsza gałąź koncentruje się na wzmocnieniu armii i obronnie granic. Druga gałąź dodaje nowego dowódcę Henri Guisana, który jest autorem strategii, aby wpuścić wroga na teren Szwajcarii i walczyć z umocnionych fortów na własnym terenie. Na tym właśnie opiera się druga gałąź.
Dodatkowo ze ścieżki neutralnej wybadać można dwie gałęzie dotyczące szpiegostwa.
Zmiany na mapie
W HoI4: By Blood Alone zmieniona zostanie również mapa Szwajcarii. Oprócz zmiany podziału na rejony Szwajcaria otrzyma również nieprzekraczalne granice, które reprezentują niemożliwe do przeprawy dla wojska łańcuchy górskie Alp.
Brandy św. Bernarda
Szwajcaria dostanie również ducha narodowego, który daje premie dla szpitali polowych. Będzie to pierwszy w Hearts of Iron IV duch narodowy z wizerunkiem psa.
Źródła:
https://forum.paradoxplaza.com/forum/developer-diary/developer-diary-switzerland-1.1532593/